my name is fatin. a 5'2 girl and i'm 15 years young. currently situating in a rural area somewhere in malaysia. above all, i'm a muslim.


Sunday 4 October 2015

Kehidupan Pasca Sijil Pelajaran Malaysia

Pasca di sini bukan diertikan sebagai sebuah kota di Columbia mahupun pastri tradisional Romania, ianya tidak lain tidak bukan selepas.

Sepuluh jari aku susun jika terdapat sebarang silap dan salah dalam setiap perkataan yang aku tulis mahupun sebarang kesalahan ejaaan atau tatabahasa kerana aku sudah bersara dari dunia persekolahan (secara literal) walaupun aku secara teknikalnya aku masih bersekolah. Maka, segala ilmu dan pelajaran yang telah dicurahkan oleh guru-guru Bahasa Melayu aku sejak aku tahun satu sehinggalah tingkatan lima sudah tidak lekat di kepala. (Maaf, cikgu! :P)

Terlalu banyak perkara yang aku ingin kisahkan di laman sesawang ini namun aku terasa berat tulang. Jika aku tergerak hati untuk menulis perkara-perkara yang lain mungkin aku akan lakukannya!

Pendek cerita...

Alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi, berkat usaha guru-guru yang mengajar aku, aku telah mendapat keputusan yang melayakkan aku untuk memohon biasiswa yang ditawarkan oleh badan kerajaan dan swasta untuk pelajar SPM 2014. Secara pintas, aku telah ditawarkan program biasiswa JPA-MARA dalam bidang kejuruteraan dan kini sedang mengikuti program A Levels di sebuah sekolah yang tidak begitu terkenal (hahaha) di Gombak, Selangor.

Dan..... :D

(Maaf aku sudah kehabisan idea, mungkin lain hari baru ada idea datang berpusu-pusu barulah aku akan menulis narratif yang lebih kreatif!)

P/S: Terlalu banyak perkara aneh dan kurang menarik berlaku, maka aku rasa lebih baik aku tidak perlu menulis perkara-perkara tersebut di dalam blog ini.